Jeux de r�le Qu�bec - MoonZar
 
MoonZar
Accueil
Atlas
Calendrier
Campagnes
Chronologie
Classes
Classes Prestiges
H�ros
Objets
Organisations
Races
Religions
Monde
Communaut�
Inscription
Forums
Liens utiles

Lokianna

Déesse du feu dans le panth�on Khuma.
Description
Titre:Gardienne du feu
Alignement:Neutre
Domaines:Dragon, Fire, Healing, Trickery.
Symbole:Une flame rouge formant des yeux sur fond noir
Rang divin:Majeur
Arme divine:Falchion
Les f�tes religieuses et c�r�monies

Le marriage: Tout les membres des deux clans ( familles ) impliqués sont invités a une immense fête qui commence 24 heures avant l'échange des voeux. Le couple qui va se marier est invité a prendre place dans une cabane construit spécialement a cette effet. Elle comporte un bain, un lit et un etable a manger. Le couple y est enfermer et un feu est allumer tout autour de la cabane. En Lokiannie la cabane est souvent disposer proche ou a proximité d'un lac de lave

Le reste du clan tiens une journée de fête genre pique-nique ou on danse, on joue et on bois beaucoup. L'idée c'est d'alimenter le feu pour que le feu se transforme en passion et que le couple a l'intérieur soit pris de passion un pour l'autre.

Une fois que le soleil est coucher et que les lunes resplendissent on va coucher les enfants dans d'immense tente blanche et c'est dernier sont garder par les plus jeunes marient des femmes de chaques clan. Le reste du groupe s'enferment dans une plus grande tente situé a proximité du feu et participent a une immense orgie ou leurs énergie sexuel est censé se transposé au couple dans la cabane. Le tout se termine dans une rivière ou un lac avant les lumières de l'aube

Avec le lever du soleil le couple sort de la cabane et va se purifier dans un lac ou une rivière et vont ensuite s'habiller pour la cérémonie d'échange des voeux. Qui ont lieu devant un prêtres ou une prêtresse de Lokianna

Domaines
Dragon
Add Bluff and Intimidate to your list of cleric class skills.
Niveau 1:Magic Fang: One natural weapon of subject creature gets a +1 on attack and damage rolls.
Niveau 2:Resist Energy: Ignores 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type.
Niveau 3:Magic Fang, Greater: One natural weapon of subject creature gets +1/three levels on attack and damage rolls (max +5).
Niveau 4:Voice of the dragon: +10 on Bluff, Diplomacy, and Intimidte checks; can use one suggestion.
Niveau 5:True Seeing: Lets you see all things as they really are.
Niveau 6:Stoneskin: Ignore 10 points of damage per attack.
Niveau 7:Dragon Ally: As lesser dragon ally, but up to 18 HD.
Niveau 8:Suggestion, Mass: As suggestion plus one/level subjects.
Niveau 9:Dominate Monster: As dominate person, but any creature.
Source:Spell Compendium / Draconomicon

Fire
Turn or destroy water creatures as a good cleric turns undead. Rebuke, command, or bolster fire creatures as an evil cleric rebukes undead. Use these abilities a total number of times per day equal to 3 + your Charisma modifier. This granted power is a supernatural ability.
Niveau 1:Burning Hands: 1d4/level fire damage (max 5d4).
Niveau 2:Produce Flame: 1d6 damage +1/ level, touch or thrown.
Niveau 3:Resist Energy: Ignores 10 (or more) points of damage/attack from specified energy type. Resist cold or fire only.
Niveau 4:Wall of Fire: Deals 2d4 fire damage out to 10 ft. and 1d4 out to 20 ft. Passing through wall deals 2d6 damage +1/level.
Niveau 5:Fire Shield: Creatures attacking you take fire damage; you’re protected from heat or cold.
Niveau 6:Fire Seeds: Acorns and berries become grenades and bombs.
Niveau 7:Fire Storm: Deals 1d6/level fire damage.
Niveau 8:Incendiary Cloud: Cloud deals 4d6 fire damage/round.
Niveau 9:Elemental Swarm: Summons multiple elementals. Cast as a fire spell only.
Source:Player's Handook

Healing
You cast healing spells at +1 caster level.
Niveau 1:Cure Light Wounds: Cures 1d8 damage +1/level (max +5).
Niveau 2:Cure Moderate Wounds: Cures 2d8 damage +1/level (max +10).
Niveau 3:Cure Serious Wounds: Cures 3d8 damage +1/level (max +15).
Niveau 4:Cure Critical Wounds: Cures 4d8 damage +1/level (max +20).
Niveau 5:Cure Light Wounds, Mass: Cures 1d8 damage +1/level (max +25) for many creatures.
Niveau 6:Heal: Cures 10 points/level of damage, all diseases and mental conditions.
Niveau 7:Regenerate: Subject’s severed limbs grow back, cures 4d8 damage +1/level (max +35).
Niveau 8:Cure Critical Wounds, Mass: Cures 4d8 damage +1/level (max +40) for many creatures.
Niveau 9:Heal, Mass: As heal, but with several subjects.
Source:Player's Handook

Trickery
Add Bluff, Disguise, and Hide to your list of cleric class skills.
Niveau 1:Disguise Self: Disguise own appearance.
Niveau 2:Invisibility: Subject invisible 1 min./level or until it attacks.
Niveau 3:Nondetection: Hides subject from divination, scrying.
Niveau 4:Confusion: Subjects behave oddly for 1 round/level.
Niveau 5:False Vision: Fools scrying with an illusion.
Niveau 6:Mislead: Turns you invisible and creates illusory double.
Niveau 7:Screen: Illusion hides area from vision, scrying.
Niveau 8:Polymorph Any Object: Changes any subject into anything else.
Niveau 9:Time Stop: You act freely for 1d4+1 rounds.
Source:Player's Handook

Copyright © 1996-2024