JDRQ - Eden

Lya

Description
Titre:La conseillère
Alignement:Neutre
Portfolios:Connaissance, sagesse, innovation, villes
Domaines:Community, Creation, Knowledge, Travel.
Symbole:Un arc gravé sur une feuille de coudrier.
Arme divine:Arc Long
Description
On ignore les origines de Lya, sinon qu'elle a très peu de sans elfique. Elle est presque entièrement fée. Elle est petite et ses oreilles sont plus pointu. Elle semble cependant très sage et on voit dans ses yeux qu'elle connait beaucoup de choses.
Historique
Lya décida de ce porte volontaire afin d'acquérir plus de connaissance. Elle réalisa qu'elle savait presque tout d'Arcadia et Éden était le terrain rêvé pour augmenter son répertoire. Elle du affronter Azalë, la reine et la mère de tout les tyrannoeil (beholder). Sachant comme s'y prendre, Lya avait avec elle de quoi dévier chacun des rayons projeter par ses yeux et finallement, elle l'envoya directement dans les abyss en déviant sur Azalë le rayon finale. Depuis ce temps, tous les tyrannoeils vénère Azalë comme leur déesse et cherche à la faire revenir dans ce plan. Par la suite, c'est elle qui a conseiller à Abeän de construire 5 villes elfiques.
Hi�rarchie du clerg�
Le conseiller du roi est le grand prêtre de la religion. Les suivant de la religion dépendent de lui directement par le billet de ses assistants.
Uniforme du clerg�
Une tunique mauve foncé très sobre.
Les grands centres de culte
Empire elfique
Les f�tes religieuses et c�r�monies
Chaque ville à sa fête en l'honneur de cette déesse. On porte fièrement des couronne faites de branche de coudrier.
Avatar et formes de manifestations
L'odeur de l'encre ou d,un vieux livre qui n'a pas été ouvert pendant des siècle. Une jeune pousse de coudrier. Une fée au cheveux mauve qui semble en train d'analyser quelque chose.
Domaines
Community
Use calm emotions as a spell-like ability once per day. Gain +2 bonus on Diplomacy checks.
Niveau 1:Bless: Allies gain +1 attack and +1 on saves against fear.
Niveau 2:Status: Monitors condition, position of allies
Niveau 3:Prayer: Allies gain +1 on most rolls, and enemies suffer -1.
Niveau 4:Tongues: Speak any language.
Niveau 5:Rary's Telepathic Bond: Link lets allies communicate.
Niveau 6:Heroes Feast: Food for 1 creature/level, cures and blesses.
Niveau 7:Refuge: Alters item to transport its possessor to you.
Niveau 8:Magnificent Mansion: Door leads to extraordimensional mansion.
Niveau 9:Heal, Mass: As heal, but with several subjects.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Creation
You cast Conjuration (creation) spells at +1 caster level.
Niveau 1:Create Water: Creates 2 gallons/level of pure water.
Niveau 2:Minor Image: Creates audial and visual illusion of your design.
Niveau 3:Create Food and Water: Feeds three humans (or one horse)/level.
Niveau 4:Minor Creation: Creates one cloth or wood object.
Niveau 5:Major Creation: As minor creation, plus stones and metal.
Niveau 6:Heroes Feast: Food for 1 creature/level, cures and blesses.
Niveau 7:Permanent Image: Includes sight, sound, and smell.
Niveau 8:True Creation: As major creation, but permanent.
Niveau 9:Pavilion of Grandeur: A feast and great pavilion are created.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Knowledge
Add all Knowledge skills to your list of cleric class skills. You cast divination spells at +1 caster level.
Niveau 1:Detect Secret Doors: Reveals hidden doors within 60 ft.
Niveau 2:Detect Thoughts: Allows listening to surface thoughts.
Niveau 3:Clairaudience/Clairvoyance: Hear or see at a distance for 1 min./level.
Niveau 4:Divination: Provides useful advice for specific proposed actions.
Niveau 5:True Seeing: Lets you see all things as they really are.
Niveau 6:Find the Path: Shows most direct way to a location.
Niveau 7:Legend Lore: Lets you learn tales about a person, place, or thing.
Niveau 8:Discern Location: Reveals exact location of creature or object.
Niveau 9:Foresight: Sixth sense warns of impending danger.
Source:Player's Handook

Travel
For a total time per day of 1 round per cleric level you possess, you can act normally regardless of magical effects that impede movement as if you were affected by the spell freedom of movement. This effect occurs automatically as soon as it applies, lasts until it runs out or is no longer needed, and can operate multiple times per day (up to the total daily limit of rounds). This granted power is a supernatural ability. Add Survival to your list of cleric class skills.
Niveau 1:Longstrider: Increases your speed.
Niveau 2:Locate Object: Senses direction toward object (specific or type).
Niveau 3:Fly: Subject flies at speed of 60 ft.
Niveau 4:Dimension Door: Teleports you short distance.
Niveau 5:Teleport: Instantly transports you as far as 100 miles/level.
Niveau 6:Find the Path: Shows most direct way to a location.
Niveau 7:Teleport, Greater: As teleport, but no range limit and no off-target arrival.
Niveau 8:Phase Door: Creates an invisible passage through wood or stone.
Niveau 9:Astral Projection: Projects you and companions onto Astral Plane.
Source:Player's Handook