Le monde de Belam

Yzabellia

Déesse de la guerre dans le panth�on Cyrkhan.
Description
Titre:Mère de la guerre divine et des justes combattants
Alignement:Loyal / Neutre
Portfolios:Guerre, Force, Gloire, Famille
Domaines:Glory, Strength, War, Family.
Symbole:Un épée courbée devant un dragon multicolore
Rang divin:Intermédiaire
Arme divine:Katana
Description

Elle jura que la guerre ne se ferait plus jamais dans le désordre et que le chaos ainsi que le mal serait chassé à sa racine pour que les générations futures puissent vivre dans l'ordre et la liberté.

Parmis les préceptes les plus importants propagé par le clergé il y a celui de chercher et détruire le mal et le chaos et ce partout ou il se trouve et peu importe le prix à payer pour y arriver. Une concession n'est pas possible avec les agents du chaos puisque tôt ou tard une trahison suivra.

Il est toujours préférable de déclarer une guerre de prévention que d'attendre que le mal et le chaos deviennent assez fort pour terroriser le monde une autre fois comme les guerres du passés qui ont failli par mainte fois anéantir les terres de Belam

Malgré que le clergé vénère la guerre pour rétablir l'ordre, il enseigne aussi le respect des dogmes de la vie de Locha en fesant preuve de miséricorde en graciant les ennemis qui se rendent et qui se sont battue honorablement et en essayant de minimisé les pertes de vie colatérales.

Le respect des civilisations et des gouvernement qui pronnent l'ordre et la justice sont essentiels puisqu'ils contribuent à protéger le monde contre le désordre.

Tout homme doit être libre pour pouvoir propager les valeurs d'ordre et de justice et de combattre librement les agents du chaos et du mal. Tout homme a droit à avoir la chance de pouvoir défendre sa famille et ses amis avec l'arme à la main.

Mythes et l�gendes

Ode à la fin de la sérénité, chanté par un barde adorateur de la déesse de la guerre.

La sérénité s'essouffle, le chaos s'est installé dans le berceau de nos enfants, les mauvaises pensées recommencent à refaire surface.

Que les hommes prennent les armes pour purifier le monde du chaos et des injustices.
Que les innocents se rangent derrière nous, dans la grande croisade pour libérer l'humanité des oppresseurs.
Que les vilains dorment les yeux ouvert, puisque tôt ou tard l'épée de la justice va frapper et détacher de leur coup, leur tête remplie de viles idées.
Que les terres maudites qui ont abbrités le mal soient purifiés par le feu béni et que le mal cesse de s'y renouveller.
Que l'océan guide les bateaux vers les terres sauvages pour propager la bonne parole et la loi.
Domaines
Glory
Turn undead with a +2 bonus on the turnning check and +1d6 on the turning damage roll.
Niveau 1:Disrupt Undead: Deals 1d6 damage to one undead.
Niveau 2:Bless Weapon: Weapon strikes true against evil foes.
Niveau 3:Searing Light: Ray deals 1d8/two levels damage, more against undead.
Niveau 4:Holy Smite: Damages and blinds evil creatures.
Niveau 5:Holy Sword: Weapon becomes +5, deals +2d6 damage against evil.
Niveau 6:Bolt of Glory: Positive energy ray deals extra damage to evil outsiders and undead.
Niveau 7:Sunbeam: Beam blinds and deals 4d6 damage.
Niveau 8:Crown of Glory: you gain +4 Charisma and enthrall those who hear you.
Niveau 9:Gate: Connects two planes for travel or summoning.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Strength
You can perform a feat of strength as a supernatural ability. You gain an enhancement bonus to Strength equal to your cleric level. Activating the power is a free action, the power lasts 1 round, and it is usable once per day.
Niveau 1:Enlarge Person: Humanoid creature doubles in size.
Niveau 2:Bull’s Strength: Subject gains +4 to Str for 1 min./level.
Niveau 3:Magic Vestment: Armor or shield gains +1 enhancement per four levels.
Niveau 4:Spell Immunity: Subject is immune to one spell per four levels.
Niveau 5:Righteous Might: Your size increases, and you gain combat bonuses.
Niveau 6:Stoneskin: Ignore 10 points of damage per attack.
Niveau 7:Grasping Hand: Large hand provides cover, pushes, or grapples.
Niveau 8:Clenched Fist: Large hand provides cover, pushes, or attacks your foes.
Niveau 9:Crushing Hand: Large hand provides cover, pushes, or crushes your foes.
Source:Player's Handook

War
Free Martial Weapon Proficiency with deity’s favored weapon (if necessary) and Weapon Focus with the deity’s favored weapon.
Niveau 1:Magic Weapon: Weapon gains +1 bonus.
Niveau 2:Spiritual Weapon: Magical weapon attacks on its own.
Niveau 3:Magic Vestment: Armor or shield gains +1 enhancement per four levels.
Niveau 4:Divine Power: You gain attack bonus, +6 to Str, and 1 hp/level.
Niveau 5:Flame Strike: Smite foes with divine fire (1d6/level damage).
Niveau 6:Blade Barrier: Wall of blades deals 1d6/level damage.
Niveau 7:Power Word Blind: Blinds creature with 200 hp or less.
Niveau 8:Power Word Stun: Stuns creature with 150 hp or less.
Niveau 9:Power Word Kill: Kills creature with 100 hp or less.
Source:Player's Handook

Family
Once per day as a free action, you can protect a number of creatures equal to your Charisma modifier (minimum one creature) with a +4 dodge bonus to AC. This ability lasts 1 round per level. An affected creature loses this protection if it moves more than 10 feet from you. You can affect yourself with this ability.
Niveau 1:Bless: Allies gain +1 on attack rolls and saves against fear.
Niveau 2:Shield Other : You take half of subject’s damage.
Niveau 3:Helping Hand: Ghostly hand leads subject to you.
Niveau 4:Imbue with Spell Ability: Transfer spells to subject.
Niveau 5:Rary’s Telepathic Bond: Link lets allies communicate.
Niveau 6:Heroes’ Feast: Food for one creature/level cures and grants combat bonuses.
Niveau 7:Refuge : Alters item to transport its possessor to you.
Niveau 8:Protection from Spells : Confers +8 resistance bonus.
Niveau 9:Prismatic Sphere: As prismatic wall, but surrounds on all sides.
Source:Spell Compendium